Administratie en rapportage

Bent u een zzp-er, heeft u een eenmanszaak, vennootschap onder firma en/of een bv, wij kunnen u administratie van begin tot eind verwerken.
De administratie is de basis voor het geld wat aan de belastingdienst betaald dient te worden.

Maar wij kunnen u ook adviseren en begeleiden bij de opzet van uw administratie. Misschien is een eigen online boekhoudpakket voor u de beste oplossing of geeft u de voorkeur aan een scan en herken oplossing.
In een vrijblijvend gesprek kunnen we deze opties samen met u doornemen en zo komen tot een oplossing die voor u en uw onderneming het meest geschikt is.

Na afloop van het kalenderjaar (meestal gelijk aan het boekjaar) verzorgen wij de jaarrekening.
U krijgt ieder kwartaal voorlopige cijfers uit de administratie zodat u de vinger aan de polis van uw bedrijf heeft en niet alleen de jaarrekening is het moment waarbij verteld wordt hoeveel u verdiend heeft.
Drijft u uw onderneming als zzp-er, eenmanszaak of vof, dan krijgt u ieder kwartaal een overzicht van u privé-uitgaven welke u betaalt via de zakelijke bankrekening.

Wij kunnen tussentijdse financiële rapportages en prognoses opstellen.
U kunt op ons rekenen bij al uw financiële vraagstukken, zowel zakelijk als privé.

Bent u een startende zzp-er/ondernemer, dan bent u bij ons aan het juiste adres voor advies en begeleiding bij de opzet van uw onderneming.

Belasting

Wij verzorgen alle voorkomende belastingaangiften:

  • inkomstenbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • omzetbelasting
  • loonbelasting/loonheffingen
  • erfbelasting
  • schenkbelasting

Wij treden namens u en uw onderneming op in bezwaar- en beroepsprocedures. Surplus is een erkend RB kantoor waardoor u verzekerd bent adviseurs die fiscaal regelmatig bijgeschoold worden.

Salarisadministratie

Wij kunnen de salarisadministratie verzorgen voor:

  • medewerkers van uw bedrijf
  • directeur-grootaandeelhouder (DGA) van uw bv
  • pensioenuitleringen voor uw pensioen b.v.
  • stamrechtuitkeringen voor uw stamrecht b.v.

De onderneming waarbij een uitgebreidere salaris- en personeelsadministratie van toepassing is, worden door een gespecialiseerd salariskantoor op vakkundige wijze middels een online systeem verzorgd.

Advies

Wij zijn u gesprekspartner voor alle vraagstukken waar u als ondernemer mee geconfronteerd wordt. Zowel privé als zakelijk.
Wij zijn voor u een vertrouwenspersoon en sparringpartner.
Als wij het niet weten dan kan er altijd een beroep worden gedaan op specialisten met wie wordt samengewerkt.

De eerste stap

Elke kennismaking begint met een actie: een eerste stap. Wij komen graag met u in contact voor een kennismakingsgesprek; een oriënterend gesprek waarbij wij, samen met u, bekijken wat uw wensen zijn en hoe Surplus u daarbij van dienst kan zijn. Geheel vrijblijvend en natuurlijk met de nodige discretie.
Neem gerust de eerste stap en bel ons, wij staan u graag te woord.