Administratie is een hoop werk naast al uw dagelijkse werkzaamheden.
U ontvangt digitale inkoopfacturen per email in pdf of u dient ze zelf op te halen uit het klantenportaal bij uw leverancier.

Inkoopfacturen
Bewaar deze digitale inkoopfacturen op uw eigen harde schijf en zeker als u zelf dient op te halen.
Vaak wordt bij het beëindigen van het contract uw klantenportaal gesloten en heeft u géén toegang meer tot de stukken.
De reden om dit van u te vragen is omdat dit valt onder de administratieve verplichtingen.

Bankafschriften
Mijn advies is dit ook te doen met uw bankafschriften (zowel zakelijk als privé).
Als u ze zelf afdrukt, dan heeft u toch al een pdf. Sla deze pdf op uw harde schijf op.
U bouwt dan gelijk uw eigen digitale archief op.

Bij de meeste banken verdwijnt na zestien (16) maanden de informatie.
Mocht u toch bankafschriften nodig hebben, dan kost het relatief veel om deze op te vragen.

Meer weten?
Hebt u vragen over deze tip?
Of over andere onderwerpen uit de Kennisbank van Surplus?

Neem snel contact met mij op voor advies.

Met vriendelijke groet,